GEMPAR!!! Strategi Najib “pancing” simpati rakyat berjaya

GEMPAR!!! Strategi Najib “pancing” simpati rakyat berjaya

Korang minta RM10 ribu, sekali KWSP bagi RM60 ribu. Kata KWSP lebih 2 Juta akan dapat akses kepada pengeluaran ini. Katanya akan menelan kos RM14 Billion. Jadi macam mana pemimpin PH, nak sokong ker nak tolak? Ker nak ikut rentak Najib lagi?

Jadi macam mana seronok kena main dengan Najib? Seperti aku kata, Najib cuma nak Populis. Matlamat besar dia pembubaran Parlimen dan jatuhkan Kerajaan tebuk atap. Biarpun aku sokong tindakan KWSP menyasarkan mereka yang kehilangan kerja dan hilang pendapatan, tapi aku tetap anggap PN bijak bermain dengan angka. Depa dah kaji semua aspek dengan data yg depa ada.

KWSP tahu, syarat pengeluaran 10% dan dia tahu lebih 30% tidak ada simpanan melebihi RM5 ribu dan lebih 50% tidak ada simpanan melebihi Rm50 ribu. Mungkin ia penyelesaian yang baik bagi mereka yang bergaji tinggi seperti Pilot dan Pramugari. Bagi aku ini baik untuk depa dapat akses dan tampung kehidupan depa.

Tapi apakah ini menyelesaikan masalah mereka yang berpendapatan rendah? Apakah ini dapat menyelesaikan masalah ekonomi? Tidak

Malah ramai di luar sana yang sengsara, derita d kalangan peniaga kecil, peniaga pasar malam, Pasar Tani, hat meniaga burger dan nasi lemak. Depa ni takda KWSP pun. Tu sebab aku cadangkan cara paling tepat, kerajaan terbitkan Sukuk. Buat pinjaman dan agihkan kepada kelompok sasar yg tepat untuk jana ekonomi.

Apapun tahniah bagi yang kena main dengan Najib.

Ipohmali

PENGELUARAN KWSP.. SERONOK KENA MAIN DENGAN NAJIB..

Korang minta RM 10 ribu.. Sekali KWSP Bagi RM 60 ribu.. Kata KWSP…

Posted by Ahmad Muslim Badawi Badawi on Monday, 16 November 2020

COMMENTS